AGIN Timmermans schrijft exploten en brieven in "begrijpelijke taal"
Begrijpelijk en laagdrempelig communiceren is voor ons als gerechtsdeurwaarders niet alleen een kwestie van doelmatig werken, maar ook een vast onderdeel van onze maatschappelijke en sociale verantwoordelijkheid: alleen als schuldenaren ons begrijpen, kunnen we hen helpen. Uit ervaring weten we dat de sleutel meestal ligt bij persoonlijk contact en bij een betalingsoplossing in een zo vroeg mogelijk stadium.
Ook in onze geschreven communicatie staat een heldere boodschap voorop, of de lezer nu een opdrachtgever, schuldenaar of werkgever betreft. Daarom hebben we binnen AGIN Timmermans vorig jaar de sjablonen van al onze exploten en brieven herschreven. Uitgangspunten zijn duidelijke taal en een logische opbouw van de tekst.
Uitleg in één zin
Onze exploten ‘nieuwe stijl’ beginnen nu standaard met een kop die aangeeft waar het stuk betrekking op heeft. Na de dagtekening en naam van de gerechtsdeurwaarder leggen we in één zin de ambtshandeling uit; door gebruik van tussenkopjes en het vermijden van juridische termen ontstaat een prettig leesbaar geheel. Al onze exploten voldoen vanzelfsprekend ook aan de wettelijke eisen.
Inmiddels hebben we ook onze brieven en e-mails herschreven. In begrijpelijke taal leggen we uit wat we van de betrokkene verwachten en wat zijn opties zijn. Om de betaaldrempel laag te houden, voegen we in mails aan schuldenaren vaak een link toe voor online betalen via iDeal.
Positieve reacties
De reacties op onze nieuwe communicatiestijl zijn vooralsnog uitsluitend positief. Schuldenaren nemen sneller contact met ons op en opdrachtgevers zien én snappen direct welke handelingen wij voor ze hebben verricht, bijvoorbeeld in hun online dossier. Ook de kleinere werkgever die maar zelden met een loonbeslag te maken heeft, begrijpt wat hem te doen staat.
Allemaal voordelen die passen bij het moderne, laagdrempelige en sociaal verantwoorde incasseren dat AGIN Timmermans voor ogen heeft.
Begrijpelijk en laagdrempelig communiceren is voor ons als gerechtsdeurwaarders niet alleen een kwestie van doelmatig werken, maar ook een vast onderdeel van onze maatschappelijke en sociale verantwoordelijkheid: alleen als schuldenaren ons begrijpen, kunnen we hen helpen. Uit ervaring weten we dat de sleutel meestal ligt bij persoonlijk contact en bij een betalingsoplossing in een zo vroeg mogelijk stadium.
Ook in onze geschreven communicatie staat een heldere boodschap voorop, of de lezer nu een opdrachtgever, schuldenaar of werkgever betreft. Daarom hebben we binnen AGIN Timmermans vorig jaar de sjablonen van al onze exploten en brieven herschreven. Uitgangspunten zijn duidelijke taal en een logische opbouw van de tekst.
Uitleg in één zin
Onze exploten ‘nieuwe stijl’ beginnen nu standaard met een kop die aangeeft waar het stuk betrekking op heeft. Na de dagtekening en naam van de gerechtsdeurwaarder leggen we in één zin de ambtshandeling uit; door gebruik van tussenkopjes en het vermijden van juridische termen ontstaat een prettig leesbaar geheel. Al onze exploten voldoen vanzelfsprekend ook aan de wettelijke eisen.
Inmiddels hebben we ook onze brieven en e-mails herschreven. In begrijpelijke taal leggen we uit wat we van de betrokkene verwachten en wat zijn opties zijn. Om de betaaldrempel laag te houden, voegen we in mails aan schuldenaren vaak een link toe voor online betalen via iDeal.
Positieve reacties
De reacties op onze nieuwe communicatiestijl zijn vooralsnog uitsluitend positief. Schuldenaren nemen sneller contact met ons op en opdrachtgevers zien én snappen direct welke handelingen wij voor ze hebben verricht, bijvoorbeeld in hun online dossier. Ook de kleinere werkgever die maar zelden met een loonbeslag te maken heeft, begrijpt wat hem te doen staat.
Allemaal voordelen die passen bij het moderne, laagdrempelige en sociaal verantwoorde incasseren dat AGIN Timmermans voor ogen heeft.